DVR با سیستم عامل “ویندوز” یا “لینوکس"؟
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
DVR با سیستم عامل “ویندوز” یا “لینوکس"؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:58

با توجه به حساسیت تصاویر ذخیره شده ی دوربین های مداربسته ، کدام سیستم عامل، باگ و یا خطای کمتری دارد؟

در صورت وجود ویروس ، کدام سیستم آسیبپذیر تر است ؟

تولید کننده های “دی وی آر“های استند الون از چه سیستم عاملی استفاده میکنند؟

آسیب پذیری امنیتی، از خط به خط کدهای برنامه نویسی به وجود می آید. هر حوزه امنیتی از درجه حساسیت خاصی برخوردار است که ممکن است برای کاربران یک پایه فوق العاده مهم باشد.

هنگامی که ویندوز و لینوکس با هم مقایسه می شوند، نقطه ضعف های امنیتی دیگری ظاهر می شوند که در این مقایسه دخیل هستند.

گزارشی از اسیب پذیری های استاندارد این دو سیستم عامل منتشر شده که در آن 290 حفره امنیتی حساس برای ویندوز گزارش شده که 49 حوزه آن در لیست خطرناک ترین نقاط ضعف امنیتی قرار دارند و برای لینوکس نیز 49 حفره امنیتی گزارش شده است که 4 حفره آن در لیست آسیب پذیری های امنیتی بسیار خطرناک قرار دارند.

هزاران گزارش از مقایسه امنیتی میان لینوکس و ویندوز وجود دارد. اما مبنای این تحقیق ، گزارش هایی بوده که توسط کاربران موسسات دولتی ارائه شده اند و در ان حفره های امنیتی خطرناک مشابهی گزارش شده است.

معمولا دی وی آر های کارتی برای ذخیره سازی تصویر دوربین مداربسته ، داخل مادر برد کامپیوتری قرار میگیرند که دارای سیستم عامل ویندوز است و دی وی آر هایی که نیاز به کامپیوتر ندارند و به اصطلاح standalone میباشند با سیستم عامل لینوکس کار میکنند .

دلایل قانع کننده ای برای ان تفاوت امنیتی میان دو سیستم عامل وجود دارد. به عنوان مثال برنامه های لینوکس ،شناسایی باگ های را در فاصله زمانی زودتری اعلام می کند.

میان این دو سیستم عامل، تفاوت های امنیتی دیگر نیز وجود دارد برای مثال ویندوزها قطعا زمینه مساعدتری برای شیوع ویروس ها در سمت کاربران را داراست که ایمنی سیستم به خود کاربر و استفاده از آنتی ویروس ها واگذار شده است.

برخی از کاربران ویندوز شاهد ربودن اطلاعات سیستم ها توسط ابزارهایی به نام جاسوس افزار بودند که می تواند به صورت محرمانه و پنهانی اطلاعات شخصی شما را در سطح اینترنت پخش کنند این مساله برای تصاویر محرمانه دوربین مداربسته شمابسیار اهمیت دارد.

مایکروسافت برای مقابله با این پدیده یک شرکت ضد ویروس و ضد جاسوس افزار را خریداری کرده است.

لینوکس نیز دارای ضعف های امنیتی است. عموما تولید کننده های نرم افزار، خود سخت افزار یا درایوهای مخصوص خود را برای سازگاری با ویندوز توسعه می دهند.

اما در جامعه لینوکس غالبا از مهندسی معکوس برای ساخت این محصولات استفاده می شود. در سیستم عامل های اپن سورس، گاهی قدم اول همین مهندسی معکوس، غیرقابل پیش بینی خواهد بود. در برخی موارد، سازگاری یک سخت افزار با لینوکس، به کندی صورت می پذیرد که نسبت به ویندوز، شاید ماه ها و شاید تا دو سال به طول بینجامد.

فارغ از محیط های گرافیکی، رابط خط فرمان لینوکس برای بسیاری از کاربران سخت و پیچیده است و آنان درک درستی از آن ندارند. همین امر موجب می شود مدیران سیستم ها، از به کار گرفتن ابزارو مفاهیم پیچیده برای برقرای امنیت در سیستم اجتناب کنند.

در این قسمت هم از بحث های تخصصی دور میشویم و وارد بحث شبکه برای مقایسه این دو سیستم عامل و … نمیشویم

بنابراین به طور خلاصه ،استفاده از یک دی وی آر استند الون که دارای سیستم عامل لینوکس است ، برای ذخیره سازی تصویر دوربین های مداربسته بسیار ایمن تر بوده و احتمال آسیب دیدن آن به حداقل میرسد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته, خرید دوربین, فروش دوربین,